• 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[SORU] Unity 3d Silah Ateş Etmiyor.
#1
Selamlar arkadaşlar;
Doğukan hocamın videosunu izlediğim kadarıyla. Yaptığı her işlemi uyguladım. Belki göz önünden bişeyler kaçmış olabilir yardımcı olur musunuz?
Oyun Preview bölümüne girince direk console kısmından üst üste basmadığım halde hatalar geliyor ve artıyor.(Fotoğrafta var)
Yazdığım kodlar ise şöyle
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class GunFire : MonoBehaviour {

float gunTimer;
public float gunCooldown; // ateş etme sıklığı

public Transform firePoint;
RaycastHit rayHit;

public GameObject Bulethole;

// Use this for initialization
void Start () {

}

// Update is called once per frame
void Update () {

if (Input.GetButton("Fire1"))

if(Time.time > gunTimer)

if(Physics.Raycast(firePoint.position, firePoint.forward, out rayHit))

gunTimer = Time.time + gunCooldown;
Debug.Log("batuhan");

Vector3 BuletholePosition = rayHit.point + rayHit.normal * 0.01f;
Quaternion BuletholeRotation = Quaternion.FromToRotation (-Vector3.forward, rayHit.normal);
GameObject obj = Instantiate (Bulethole, BuletholePosition, BuletholeRotation) as GameObject;
}



}

Acaba nerede yanlış yapıyorum yardımcı olur musunuz??

Hata: UnassignedReferenceException: The variable Bulethole of GunFire has not been assigned.
You probably need to assign the Bulethole variable of the GunFire script in the inspector.
UnityEngine.Object.Internal_InstantiateSingle (UnityEngine.Object data, Vector3 pos, Quaternion rot) (at C:/buildslave/unity/build/artifacts/generated/common/runtime/UnityEngineObjectBindings.gen.cs:52)
UnityEngine.Object.Instantiate (UnityEngine.Object original, Vector3 position, Quaternion rotation) (at C:/buildslave/unity/build/Runtime/Export/UnityEngineObject.cs:156)
UnityEngine.Object.Instantiate[GameObject] (UnityEngine.GameObject original, Vector3 position, Quaternion rotation) (at C:/buildslave/unity/build/Runtime/Export/UnityEngineObject.cs:206)
GunFire.Update () (at Assets/Script/GunFire.cs:34)


Eklenti Dosyaları Tırnak(lar)
   
  Alıntı
#2
Patlayan kodun burada yok, `GunFire.cs` dosyasini buraya yazabilir misin?
Editi birak yetenegini ortaya cikar!
  Alıntı
#3
(08-31-2018, 05:26 PM)byfabs demiş ki: Patlayan kodun burada yok, `GunFire.cs` dosyasini buraya yazabilir misin?

Ha kusura bakmayın yanlış cs yi koymuşum gönderiye. Gun Fire:
Kod:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class GunFire : MonoBehaviour {

float gunTimer;
public float gunCooldown; // ateş etme sıklığı

public Transform firePoint;
RaycastHit rayHit;

public GameObject Bulethole;

// Use this for initialization
void Start () {

}

// Update is called once per frame
void Update () {

if (Input.GetButton("Fire1"))

if(Time.time > gunTimer)

if(Physics.Raycast(firePoint.position, firePoint.forward, out rayHit))

gunTimer = Time.time + gunCooldown;
Debug.Log("batuhan");

Vector3 BuletholePosition = rayHit.point + rayHit.normal * 0.01f;
Quaternion BuletholeRotation = Quaternion.FromToRotation (-Vector3.forward, rayHit.normal);
GameObject obj = Instantiate (Bulethole, BuletholePosition, BuletholeRotation) as GameObject;
}

         

}
  Alıntı
#4
Bulethole diye bir objen var inspectore bak. ona atama yapmamissin ondan dolayi patliyor kodun
Editi birak yetenegini ortaya cikar!
  Alıntı
#5
(08-31-2018, 05:47 PM)byfabs demiş ki: Bulethole diye bir objen var inspectore bak. ona atama yapmamissin ondan dolayi patliyor kodun

Hocam kusura bakmayın daha bugün başladım bi hevesle işe tam detaylı araştıracak vaktim olmadı. Doğukan hocamı buldum. Bende grafik tasarımcıyım aslında. Oyun yapıp sonradan modellemesini tekrar elden geçirmeye çalışacağım. Tam olarak ne yapacağım biraz bilgi verebilir misiniz?
(Kusura bakmayın)
  Alıntı
#6
(08-31-2018, 05:47 PM)byfabs demiş ki: Bulethole diye bir objen var inspectore bak. ona atama yapmamissin ondan dolayi patliyor kodun

hocam??
  Alıntı
#7
Unity yok pcde Smile resim ile anlatamam. Objeye tiklayinca sag tarafta inspector penceresinde bulethole diye bir yer var. oraya bulethole koyman lazim
Editi birak yetenegini ortaya cikar!
  Alıntı
#8
(09-03-2018, 11:47 AM)byfabs demiş ki: Unity yok pcde Smile resim ile anlatamam. Objeye tiklayinca sag tarafta inspector penceresinde bulethole diye bir yer var. oraya bulethole koyman lazim

hocam facebook gibi bi sosyal medya hesabı ile iletişim kursak aktif olarak buradan anlatmam zor oluyorda 1 dk bakarmısınız acaba
  Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 2 Ziyaretçi