Bu uyarı oluşmuştur:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 906 - File: showthread.php PHP 7.2.18-1+ubuntu16.04.1+deb.sury.org+1 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 906 errorHandler->error






  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FPS Nedir?
#1
FPS (Frame Per Second) : Kısaca Türkçe karşılığı ile anlatabiliriz: Saniye Başına Düşen Kare

Ama daha detaylandırmamız gerekirse;

Diyelimki bir bilgisayar oyunu oynuyorsunuz, oyunda hareket etmesenizde çevredeki nesneler, ışıklar, ve bir sürü şey hala hareket halindedir. Peki gerçekten ekranın içinde bir şeyler hareket mi ediyordur? Youtube' da izlediğiniz videolar, ya onlarda mı öyle? Tabiki hayır. İzlediğiniz videoyu kafanızda parçalara bölün. Saniyelerdende küçük parçalara, ne görürsünüz? Resimler, aslında birbiri ardına gelen bir sürü resimlerdir videolar. 1 saniye içerisinde o kadar çok resim gelirki arka arkaya, gözünüz onu hareketli bir nesne gibi algılar. İşte bilgisayar oyunları da aynen bu şekilde yapılıyor. Arka arkaya gelen bir sürü resimlerden oluşur oyunlar, tabiki o resimler sizin bastığınız tuşlara göre değişim gösterir.

1 saniye içerisinde ekranda kaç tane resim değişiyor? Kaç tane resim akıp geçiyor o 1 saniye içerisinde? İşte bunun cevabına biz FPS diyoruz. Normalde bir oyunun kasmaması için FPS' in 60 olması yeterlidir.

Şöyle bir Unity oyun motorumuza bakacak olursak:

* Bir C# dosyası oluşturduğumuz anda , dosyanın içerisine hazır kodlar gelir. Bunlar bir kaç kütüphane ve sınıf tanımlamamızdır. Sınıfımıza otomatik olarak 2 fonksiyon atamaktadır Unity:
1-void Start()
2-void Update()

Bu fonksiyonlar şu şekilde tanımlarız:
1- Start fonksiyonumuz, bu sınıfımızın çağrıldığı herhangi bir anda 1 kereliğine sınıfın çalışacak ilk fonksiyonudur.
2- Update fonksiyonunu ise habire çalışan fonksiyon olarak biliriz. Ama bu doğru bir tanımlama değildir. Bilgisayar, oyunu kaç FPS ile çalıştırıyorsa , yani bilgisayar oyun için saniyede kaç kare ekrana basıyorsa, Update Fonksiyonumuz da saniyede o kadar defa çağrılır. Kısa bir cümle kurmak gerekirse;
Update Fonksiyonu saniyede FPS sayısı kadar çalışır. Eğer oyunumuz 60 FPS ile çalışıyorsa, Update() fonksiyonu 60 kere çağırılır 1 saniye içinde.

Oyun programlamaya başlamadan önce bu bilgilerin bilinmesi gerektiğini düşündüğüm için paylaştım. Bu şekilde paylaşımlara devam edeceğim.
  Alıntı


Bu Konudaki Mesajlar
FPS Nedir? - Ugly23 - 02-23-2019, 05:16 PM

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi