Hoşgeldin Misafir
Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız.

Kullanıcı Adı
  

Şifre
  





Forumlarda Ara



(Gelişmiş Arama)

Forum İstatistikleri
» Üye Sayısı: 85
» En Son Üyemiz: ADIGELOH
» Konu Sayısı: 48
» Mesaj Sayısı: 221

Tam İstatistik

Çevrimiçi Kullanıcılar
Şu anda 22 çevrimiçi kullanıcı var.
» 0 üye | 22 Misafir

En Son Konular
[ÇEKİLİŞ] 2 Adet Top ...
Forum: Yarışma ve Çekilişler
Son Mesaj: ADIGELOH
07-24-2018, 10:07 PM
» Cevaplar: 43
» Gösterim: 2,153
Kahve ve Çekirdekleri Te...
Forum: Fikir Aşamasındaki Projeler
Son Mesaj: rijitsu
07-16-2018, 02:49 PM
» Cevaplar: 1
» Gösterim: 111
C# Fonksiyonun nereden ç...
Forum: Unity3D
Son Mesaj: Hector
06-27-2018, 09:54 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 134
Unity3D
Forum: Unity3D
Son Mesaj: Anpulse
06-27-2018, 03:16 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 89
Tekrar konu açarak başt...
Forum: Unity3D
Son Mesaj: Anpulse
06-27-2018, 03:13 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 72
Unity3d Nvidia PhysX Whee...
Forum: Unity3D
Son Mesaj: BugZone344
06-27-2018, 12:51 PM
» Cevaplar: 2
» Gösterim: 126
Yeni Bir Oyun Projesi Tar...
Forum: Fikir Aşamasındaki Projeler
Son Mesaj: rijitsu
06-25-2018, 10:43 PM
» Cevaplar: 2
» Gösterim: 155
Merhabalar benim bir proj...
Forum: Unity3D
Son Mesaj: byfabs
06-21-2018, 09:45 AM
» Cevaplar: 6
» Gösterim: 344
Kopyaladığım veri nere...
Forum: Programlama Dilleri
Son Mesaj: byfabs
06-18-2018, 10:36 PM
» Cevaplar: 5
» Gösterim: 324
Gronia 1. Geleneksel İzm...
Forum: Genel Konular
Son Mesaj: byfabs
06-18-2018, 10:35 PM
» Cevaplar: 9
» Gösterim: 522

 
  Kahve ve Çekirdekleri Testi
Gönderen: rijitsu - 07-14-2018, 09:22 AM - Forum: Fikir Aşamasındaki Projeler - Cevaplar (1)

Build 005 -> 14.07.2018
DEĞİŞTİRİLDİ: Font,
DEĞİŞTİRİLDİ: Telif hakkı metnine site adresi eklenmesi amacıyla,
DEĞİŞTİRİLDİ: Düğmeler,
DÜZELTİLDİ: Puan sistemini yazan değerler tam duyarlı hale getirilme amacıyla,
DÜZELTİLDİ: Zıplama sistemindeki sayma sorunu,
BİLGİ: Zıplama sistemin çalışması düşmanlar odayı terk etmek zorunluluğu mevcuttur ama onlara değersen sistem sayıları tam işliyor.

https://rijitsu.com/gamef/com.rijitsu.co...ebuild005/

Deneyip öneri sununuz.


  C# Fonksiyonun nereden çağrıldığını bulma [StackTrace/StackFrame]
Gönderen: Hector - 06-27-2018, 09:54 PM - Forum: Unity3D - Cevap Yok

Şimdi eski yazılarımı karıştırırken buldum. Önemli de bir konu olduğunu düşünüyorum. 

Unity3D kategorisine açtım ama asıl olarak C# için geçerli bir konu. Daha sonra C# kategorisi açılırsa konu oraya taşınmalı notunu da ekleyeyim.

2015 yılında Unity3D ile çalışırken hata mesajlarına bakıyordum ve kafama şu soru takıldı.

"Bu fonksiyonun nereden çağrıldığı bilgisini nasıl bulabilirim?" 

Yani bir belki Logger sistemi yazıyorum. Bir fonksiyon çağrılmış. Ve ekrana hata yazdıracağım. O fonksiyonu ne çağırdı bunu bilmek istiyorum? 

Bu araştırmalarımın sonucu beni 2 sonuca çıkartmıştı.

Öncelikle bunun için bir Attribute var bundan bahsedelim;

Kod:
using System.Runtime.CompilerServices;

static void BirFonksiyon([CallerMemberName]string memberName="")
{
  Console.WriteLine("Çağıran fonksiyonun adı" + memberName);
}




Bu işimizi görmüyor ise; diyelim ki biz bütün çağrılma ağını almak istiyoruz o zaman StackTrace ile bütün StackFrameleri alabiliriz.

Kod:
using System;
using System.Diagnostics;
using System.Linq;
using System.Runtime.CompilerServices;

class Program
{
   static void Main(string[] args)
   {
       Test1();
   }
   static void Test1()
   {
       Test2();
   }
   static void Test2()
   {
       BirFonksiyon();
   }
   static void BirFonksiyon()
   {
       StackTrace trace = new StackTrace();
       var tersHali = trace.GetFrames().Reverse().SkipLast(1);
       //Ters halini almak istedim. En üstten aşağıya doğru nerden çağrılmış görelim.
       //BirFonksiyon() listede olsun istemediğim için sonuncuyu SkipLast(1) kullanarak listeden çıkarttım.
       foreach (var y in tersHali)
       {
           Console.WriteLine("Hangi aşamalardan çağrılmış : " + y.GetMethod().Name);
           //Sonuncu bu fonksiyon. İstersek bunu da listeden silebiliriz.
       }
   }
   //Console Çıktısı ;
   //Hangi aşamalardan çağrılmış : Main
   //Hangi aşamalardan çağrılmış : Test1
   //Hangi aşamalardan çağrılmış : Test2
}

[Resim: xdeee.png]


  Unity3D
Gönderen: Anpulse - 06-27-2018, 03:16 PM - Forum: Unity3D - Cevap Yok

Dostlar unity3d ile alakalı udemy den kursa katıldım ancak yetersiz gibi önerebiliceğiniz kaynak veya platform varmıdır.
Birde aşağıya bırakmış olduğum linkteki platform yeterli olurmu.
https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/unity.aspx

İyi Forumlar


  Tekrar konu açarak baştan sorunumu dile getiriyorum
Gönderen: Anpulse - 06-27-2018, 03:13 PM - Forum: Unity3D - Cevap Yok

Şimdi demek istediğim projeyi az buçuk hayata geçirmeye çalışıyorum.Sorunum ise platfromlar iç içe geçmekte orda göstermiş olduğğum basketball potası (pota png 2) is trigger yapmaz ise iç içe geçmekte.Önerilerinizi almak isterim.Teşekkürller şimdiden umarım açıklayabilmişimdir videoda.

Buyrun: https://youtu.be/QE8Ch1xkK1c
yani platform ile potalı platform oluşurken üst üste gelmekte bu da oyunun akıcılığını etkilemekte sorunum bu nnası üst üste gelmemesini sağlarım şimdiden teşekkür ederim


  Unity3d Nvidia PhysX WheelCollider Sorunu
Gönderen: BugZone344 - 06-26-2018, 09:09 PM - Forum: Unity3D - Cevaplar (2)

Unity'e bir araba modeli attım. Kodları yazdım. Fakat yararlandığım örnekteki 50 torque ile hızlı gidiyorken ben 5000'le bile zor kaldırıyordum arabayı. Daha sonra Unity'in hazır arabasını aldım - onu sahneye küçük geldiği için büyüttüm- o da aynıydı. Sonra fark ettim ki scale edince wheelcollider çıldırıyor. Zar zor kalkan araba bir anda yarış arabasına döndü. Neyse, kısa kesiyorum, bu PhysX metrik sistemde mi çalışıyor? Çünkü 10 scale 5000 tork etki etmezken 1 scale de 5000 de uçuyor, sahneden çıkıyor.


  Yeni Bir Oyun Projesi Tartışıyoruz.
Gönderen: rijitsu - 06-25-2018, 04:19 PM - Forum: Fikir Aşamasındaki Projeler - Cevaplar (2)

Bir oyun düşünüyorum, oyun Futbol + RPG olacak. Oyunda 16 maç olacak ve bu maçlarda özel yetenekler kullanılacaktır.
Oyun içinde 16 farklı takım olacak ve her takımda en az 3 farklı kişi özel yetenek kullanacaktır.
Oyun 2d olacak ve bedava sunulacak..

Sence bu oyunu nasıl daha iyileştiririz?


  Kopyaladığım veri nere gitti?
Gönderen: Hector - 06-18-2018, 07:38 AM - Forum: Programlama Dilleri - Cevaplar (5)

Az önce yatakta kafama takılan konuyu aklımdan çıkartamadığım için burada ki bilgin arkadaşlara da bir sorayım dedim

1GB lik belki daha fazla boyutta bir yazıyı windows da kopyaladım. Hatta Visual Code üzerinde uğraşırken 5-6 kere kopyala yapıştır yaptığım için yanıt vermeyi felan kesti.

Sonra Chrome'a yapıştırmayı denedim. Chrome 2-3gb ram kullanımına kadar çıktı fakat oda bir yanıt veremedi E

Bunlar detay kısmıydı asıl konu bu değil. 
Şimdi ben görev yöneticisini açtığımda ram'i kullanan bir şey göremiyorum.
Demek ki kopyaladığım veri harddiske yazılıyor(?)

Tam olarak mantığını bilen biri var mı? Benim 1gb lık yazım nerde duruyor
Ram de tutulduğunu düşünüyordum bu zamana kadar.
Ama sanırsam bir yere kadar ram üzerinde tutulsa da belli bir boyutu aşınca harddiske yazıyor(?) Lazım olunca da açıp okuyor(?) Diğer türlü ram de çıkacağını düşünüyorum?
Fikri veya bilgisi olan var mı?


Konuyla alakasız E
https://www.youtube.com/watch?v=7R-fNblYL3g
-------------------------------------
Gerekli cevabı Quora'dan almış bulunmaktayım. Tahmin ettiğim gibi bir olayı varmış. Konu kalsın cevap yazmak isteyen olur belki E

Quora : https://www.quora.com/I-copied-1gb-of-te...Windows-10


  Erkek Vücut Çalışması (WIP)
Gönderen: nefsinefir - 06-16-2018, 02:39 PM - Forum: Grafik & Tasarım & Modelleme - Cevaplar (5)

Selamlar kısa animasyon film projemiz için hazırladığım erkek vücut modeli.

[Resim: dB2XQ7.jpg]
[Resim: 5ykYPD.jpg]
[Resim: Azq34z.jpg]


  Merhabalar benim bir projem var yardımcı olabilirmisiniz
Gönderen: Anpulse - 06-16-2018, 01:02 PM - Forum: Unity3D - Cevaplar (6)

Bu projemde aynı doodle jump gibi platformlar oluşturacağım.Neler yapabilirim.Fikir verdiğiniz için şimdiden teşekkürlerSmile


Thumbs Up Zbrush 4R8 ve Maya ile Oyunlar için 3D Modelleme Eğitimi
Gönderen: nefsinefir - 06-11-2018, 02:57 PM - Forum: Grafik & Tasarım & Modelleme - Cevap Yok

Selamlar bir süredir üzerinde çalıştığım eğitim seti sonunda yayınlandı.

İçeriğinden bahsetmek gerekirse
Bu eğitim setinde bir modelin oyunlar için yapım sürecini bütün aşamaları ile öğreneceksiniz. Ayrıca en basit objeler ile başlayıp her bölümde daha zorlu bir objenin işlenişini öğreneceksiniz. Maya,Zbrush, 3D-Coat , X-Normal , Marmoset Toolbag programlarını bu eğitim setinde uygulamalı olarak görecek ve öğreneceksiniz.Bir modelin düşük poligona aktarılmasını doku ile boyanmasını ve kompozisyon oluşturarak render alınmasını öğreneceksiniz.





Bu kurs Size neler katacak?

  • Zbrush'ı aktif bir şekilde kullanmayı ve modelleri detaylı şekilde işlemeyi öğreneceksiniz.
  • Marmoset Toolbag ile kompozisyon oluşturmayı, ışıklandırmayı, ve render almayı öğreneceksiniz.
  • 3D-Coat ile düşük poligon objeyi el boyaması olarak boyamayı ve üzerine doku aktararak boyamayı öğreneceksiniz.
  • X-Normal ile yüksek detaylı objeyi düşük üzerine aktarmayı öğreneceksiniz.
  • 3D-Coat ile yapılan dokunun bake edilerek çıktı alınmasını öğreneceksiniz.
  • Maya ile Simetrik ve asimetrik yüksek detaylı objeleri re-topology yapmayı öğreneceksiniz.
  • Zbrush'ta Symmetry aracını ve Radial symmetry aracını aktif biçimde kullanacaksınız.
  • Maya ile Unwrap Map Açılımını yapmayı öğreneceksiniz.
  • Maya ile modelleme teknikleri öğreneceksiniz.
  • Zbrush'ta birçok fırçanın kullanımını öğreneceksiniz.
  • İnsan yüzünün detaylarını öğrenecek ve modelleyeceksiniz.
  • Zbrush'ta Dynamesh kullanarak yüksek detaylı formlara yeniden şekil vermeyi öğreneceksiniz.
  • Zbrush'ta maskelemeyi öğreneceksiniz.
  • Zbrush'ta Subtool menüsünü ve alt menülerini öğreneceksiniz.
  • Maya'dan Zbrush'a model aktarımını ve yüksek detaylı modelin maya'ya geri aktarımını öğreneceksiniz.
  • Decimation Master ile Manuel ve otomatik re-topology metodlarını öğreneceksiniz.

Kursa buradan ulaşabilirsiniz.
https://www.udemy.com/zbrush-4r8-maya-oy...eme-kursu/